sábado, 7 de febrero de 2009

El conseller Joaquim Nadal veu el nou port de Calafell com un motor econòmic


PORT SEGUR DE CALAFELL

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal,va inaugurar dissabte el nou port de Segur de Calafell. La remodelació i ampliació d’aquesta instal·lació, segons Nadal, “servirà per donar més impuls a l’activitat econòmica, turística i pesquera” del municipi. El mateix opinen l’alcalde Joan M. Triadó i el president del port, Lluís de Patricio.

Tots tres van destacar la gran plaça pública del port, un punt de trobada per a la ciutadania, amb més de 10.000 m2. Un port que ha costat una inversió de 15 milions d’euros després de 21 mesos d’obres, primer amb l’enderroc de l’antic port, després amb la construcció de l’actual, que dobla la capacitat per acollir embarcacions i ofereix una àmplia zona de serveis i equipaments.

Les noves instal·lacions portuàries tenen ara 525 amarraments i una zona comercial que serà ocupada per botigues de materials nàutics, roba i, sobretot, per locals de restauració. Entre els seus equipaments, el conseller Nadal ha coincidit amb De Patricio a l’hora de definir la plaça com “un punt de trobada per als ciutadans i turistes integrada perfectament al municipi”. Una plaça amb un auditori a l’aire lliure, una pista poliesportiva, dues cistelles de minibàsquet, tres pistes de petanca, un quadrilàter d’escacs, circuits infantils d’aigua, zones de pèrgola amb ombra i un aparcament per a 50 bicicletes. Pel que fa a l’estacionament de vehicles, s’han creat unes 700 places associades al port esportiu.

Durant l’acte d’inauguració del port, al qual hi han assistit centenars de persones,
Nadal ha afirmat que la nova installació significa més prestacions, millor seguretat i la possibilitat de donar més impuls a l’activitat econòmica, turística i pesquera de Calafell. Lluís de Patricio ha afegit que gràcies a aquesta construcció, es crearan 135 llocs de treball.

L’alcalde calafellenc, Joan M. Triadó, ha augurat que el nou port permetrà recuperar la tradició pesquera, fent que les barques locals tornin a casa i no hagin d’anar a ports veïns com el de Vilanova. Segons Joaquim Nadal, “aquest projecte de remodelació s’emmarca dins de la política del Govern català, partidària d’ampliar i millorar les infraestructures ja existents i no de construir-ne de noves”.

Val a dir que el port nou de Calafell és una instal·lació al 100% nova, i que únicament coincideix en l’espai amb l’anterior port que datava de mitjans anys setanta.



Fuente: Periodico 'La Fura', Julio 2005
http://hemeroteca.lafura.cat/pdf-split/1192/fura-1192-pg-022.pdf

1 comentario:

  1. El puerto de Calafell acogerá una escuela de vela, esquí acuáutico y kayac.

    Tarragona, DiariDeTarragona.com, 03/03/06

    Los 525 amarres ya están vendidos desde hace meses

    El puerto deportivo de Calafell impulsará una zona náutica con escuela de vela, esquí acuático y kayac. El objetivo es que ya pueda funcionar la próxima Semana Santa y que sea una de las ofertas que se anunciaron para que los vecinos puedan practicar deportes náuticos. También para el próximo verano podría estar funcionando la marina seca para barcos de menos de siete metros. Los 525 amarres del puerto ya se han vendido.

    Cuando fue inaugurado, hace ocho meses, los responsables de Port Segur explicaron que uno de sus objetivos era que la instalación fuese un dinamizador de la práctica de deportes náuticos entre los vecinos. Incluso el Ayuntamiento dijo que los alumnos de las escuelas locales podrían realizar actividades de vela.

    El puerto pondrá en funcionamiento en Semana Santa la escuela en la que se impartirán cursos de vela (láser, optimist, 420), de esquí náutico y de kayac.

    Otra de las instalaciones que también podría estar en funcionamiento el próximo verano es la marina seca, que permitirá guardarse en tierra embarcaciones de menos de siete metros de eslora. La instalación aumentará así el número de barcas que puede cobijar durante todo el año.
    La apertura del nuevo puerto de Calafell ya ha supuesto una dinamización económica en la localidad. En este sentido, hace meses que ya están vendidos los 525 amarres que se crearon. Algunos compradores incluso los tienen en alquiler ante la gran demanda existente.

    Entre los pasados 25 de junio y 30 de octubre, el puerto de Calafell registró 147 entradas de barcos que sólo iban a estar unos días. «Se trata de un turista náutico que realiza trayectos entre Baleares y Marbella y la costa catalana y que ha escogido Calafell como lugar de estancia durante unos días», explica Luis de Patricio, presidente del puerto.

    Respecto a los locales comerciales, de los 62 que se han construido, ya hay 31 vendidos. Y de éstos, once ya están en funcionamiento. El resto podría hacerlo la próxima temporada estival, pero con el objetivo de abrir todo el año, una actitud que el puerto considera generadora de puestos de trabajo, que se cifran en un centenar.

    Las instalaciones esperan este año organizar diferentes actos, entre los que destaca el campeonato de pesca responsable (devolver el pez pescado al agua produciéndole los menores daños posibles), que ha sido concedido a los clubs náuticos de Pollença, en Mallorca; Barcelona y Calafell y que durante una semana genera un movimiento de unas sesenta embarcaciones. También están previstas las regatas familiares entre los puertos de Calafell, Ginesta (Sitges) y Torredembarra

    ResponderEliminar